Mieszane programy intensywne (BIP) to krótkie intensywne programy, w ramach których wykorzystuje się innowacyjne metody uczenia się i nauczania, w tym współpracę online. Mieszane programy intensywne dla studentów i pracowników muszą składać się z krótkotrwałej mobilności fizycznej za granicą (od 5 do 30 dni) połączonej z obowiązkowym komponentem wirtualnym umożliwiającym pracę zespołową i wymianę doświadczeń na podstawie e-uczenia się opartego na współpracy. Komponent wirtualny musi zapewniać osobom uczącym się przestrzeń do wspólnej i jednoczesnej pracy online nad konkretnymi zadaniami, które stanowią część mieszanego programu intensywnego i przyczyniają się do osiągnięcia ogólnych efektów uczenia się. Mieszane programy intensywne muszą zapewniać studentom co najmniej 3 punkty ECTS.
Rekrutacja na wyjazdy krótkoterminowe (krótkoterminowa mobilność mieszana i/lub Blended Intensive Programmes) prowadzona jest w trybie ciągłym, do wyczerpania środków przeznaczonych na ten typ mobilności w ramach projektów realizowanych w danym roku akademicki.
Do formularza zgłoszeniowego należy dołączyć wstępny program BIP.
Pozostałe zasady rekrutacji na wyjazdy krótkoterminowe są identyczne jak w przypadku wyjazdów długoterminowych na studia.
Zasady rekrutacji na wyjazdy długoterminowe dostępne są TUTAJ
ZASADY FINANSOWANIA
Projekt nr 2023-1-PL01-KA131-HED-000120107 (01.06.2023-31.07.2025)
Zasady dofinansowania osób z mniejszymi szansami
Projekt nr 2022-1-PL01-KA131-HED-000055165 (01.06.2022-31.07.2024)
Zasady dofinansowania osób z mniejszymi szansami (koszty rzeczywiste)
Projekt nr 2021-1-PL01-KA131-HED-000004759 (01.09.2021-31.10.2023)
Zasady dofinansowania osób z mniejszymi szansami (koszty rzeczywiste)
Zasady realizacji - projekt nr 2023-1-PL01-KA131-HED-000120107 (01.06.2023-31.07.2025)
Zasady realizacji - projekt nr 2022-1-PL01-KA131-HED-000055165 (01.06.2022-31.07.2024)
Zasady realizacji - projekt nr 2021-1-PL01-KA131-HED-000004759 (01.09.2021-31.10.2023)
Formularze dla studentów biorących udział w rekrutacji oraz osób zakwalifikowanych na wyjazd na Blended Intensive Programmes (BIP) w ramach programu Erasmus+.
Formularze należy uzupełniać elektronicznie!
Przed uzupełnieniem dokumentów zgłoszeniowych zapoznaj się z listą uczelni do których możesz wyjechać w ramach programu Erasmus+. Listę uczelni parterskich znajdziesz TUTAJ
Zapoznaj się również z ofertami BIP, które znajdują się w zakładce poniżej.
DOKUMENTY WYMAGANE W PROCESIE REKRUTACJI
DOKUMENTY DO UZUPEŁNIENIA PO UZYSKANIU KWALIFIKACJI
1. Learning Agreement - należy uzupełnić dokument w wersji elektronicznej poprzez stronę Learning Agreement Online;
LA - INSTRUKCJA logowania do systemu i uzupełniania Learning Agreement online
Wydziały i kierunki w j. angielskim
Jeżeli uczelnia przyjmująca nie jest gotowa do podpisywania LA online, należy uzupełnić dokument w formie papierowej na wzorze uczelni partnerskiej.
2. List Akceptacyjny (informacja od uczelni partnerskiej - dokument lub wiadomość e-mail - o zaakceptowaniu na BIP zawierająca planowane daty rozpoczęcia i zakończenia pobytu za granicą, w tym daty komponentu wirtualnego);
3. zaświadczenie z dziekanatu o czynnym statusie studenta (wystawione nie wcześniej niż na 2 tygodnie przed rozpoczęciem wymiany zgodnie z Listem Akceptacyjnym);
4. Zlecenie przekazywania stypendium - numer konta (w EURO);
5. Kopia Karty EKUZ (Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego) lub równoważnego ubezpieczenia;
6. Kopia polisy ubezpieczeniowej NNW.
Po uzupełnieniu w/w dokumentów student podpisuje umowę o wypłatę stypendium. Aby otrzymać stypendium nie później niż w dniu rozpoczęcia wyjazdu (zgodnie z datami zapisanymi w umowie), należy złożyć komplet wymaganych dokumentów i podpisać umowę co najmniej 2 tygodnie przed rozpoczęciem mobilności. Stypendium przyznawane jest wyłącznie na okres mobilności fizycznej w uczelni zagranicznej.
DOKUMENTY DO UZUPEŁNIENIA PO ZAKOŃCZENIU WYMIANY
1. Confirmation of Mobility Period (potwierdzenie dat pobytu na BIP wystawione przez uczelnię partnerską, może być wystawione na wzorze uczelni przyjmującej, musi zawierać zarówno daty fizycznej jak i wirtualnej części mobilności);
2. Transcript of Records (dokument potwierdzający zaliczenie kursu w uczelni przyjmującej);
3. Tabela D (The Sending Institution's Transcript of Records - dokument potwierdzający zaliczenie kursu w Politechnice Lubelskiej)
4. Sprawozdanie z wyjazdu - WZÓR
5. raport stypendysty on-line (link do raportu przesylany jest drogą mailową na adres studenta podany w umowie o wypłatę stypendium)
Wyjazd należ rozliczyc w ciągu 30 dni od zakończenia programu BIP.
POZOSTAŁE DOKUMENTY
Rezygnacja z wyjazdu
Wniosek o przyznanie dofinansowania z tytułu Green Travel
Oświadczenie o odbyciu podróży Green Travel
Oferty Miesznych Programów Intensywnych dotępne są na stronie https://erasmusbip.org/
Ofert można szukać również na stronach internetowych uczelni partnerskich. Lista uczelni partnerskich z którymi Politechnika Lubelska ma podpisane umowy w ramach programu Erasmus+ znajduje się TUTAJ.
OFERTY BIP
Istanbul Gelisim University, Turcja:
ERASMUS+ BIP: Research Project Planning & Proposal Writing
Program Details:
Virtual Component Phase: March 17th – April 21st, 2025 (6 weeks)
Physical Component: April 28th- May 2nd 2025 (5 days in Istanbul at Istanbul Gelisim University)
Target Participants: 2nd, 3rd, 4th-year Undergraduate Students, Master’s Degree Students (5 Each)
Activities: Online lectures and group work during the virtual phase. Hands-on workshops and presentations during the physical phase in Istanbul.
Credits/Recognition: [3 ECTS and certificates]
Language Requirement: English, preferably B2 level and upper
Field of Study: Interdisciplinary
Dokumenty aplikacyjne (formularz zgłoszeniowy) należy dostarczyć do koordynatora wydziałowego najpóźniej do 10.02.2025. Zgłoszenia do uczelni zagranicznej dokonuje BKM.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Lubelskiej" POWR.03.05.00-00-Z036/17